Johanna Gummlich / Rheinisches Bildarchiv (ed.): Philipp Goldbach: Image Cycle, AMA #2, Cologne 2021
English/German, two booklets, 36 and 48 pages, in numbered cardboard box, 25 x 20 cm, ISBN: 978-3-946770-88-6
Philipp Goldbach: Ohne Titel (Kriwet), Cologne 2019
English/German, 4 pages, softcover, 30 x 30 cm, artist publication
Philipp Goldbach: Foto/grafie. Motiv und Metapher der Schrift in der Fotografie, Paderborn 2018
German, 264 pages, softcover, 15,4 x 23,6 cm, ISBN: 978-3-7705-6308-1
Philipp Goldbach: bound to arrive as intruders (essays by Friederike Wappler, Peter Friese and Steffen Siegel), Cologne 2016
English/German, 58 pages, softcover, 20 x 25 cm, ISBN: 978-3-946770-10-7
Philipp Goldbach: Ars Lingua Universalis (text by Nina Fellmann), Annely Juda Fine Art Gallery, London 2016
English, 48 pages, online catalogue
[link]
Philipp Goldbach: Read Only Memory (essays by Jörg Daur and Steffen Siegel), Museum Wiesbaden 2014
English/German, 87 pages, softcover, 24 x 29 cm, ISBN: 978-3-89258-101-7
[pdf]
Philipp Goldbach: Blackboards and Micrographs (essay by Volker Rattemeyer), Annely Juda Fine Art Gallery, London 2010
English, 40 pages, softcover, 21 x 24,5 cm, ISBN: 1-904621-36-8
[pdf]
Philipp Goldbach: Japan-Ekphrasen, Cologne 2005
German, 72 pages, hardcover, 11,5 x 21 cm, artist publication
darktaxa-project: noPublication, Cologne 2021
English/German, 1000 pages, softcover, 28 x 21 cm, ISBN: 978-3-7533-0093-1
Julie Jones, Florian Ebner / Centre Pompidou (ed.): L’Image et son double / The Twofold Image, Leipzig 2021
English/French, 190 pages, softcover, 23,5 x 16,5 cm, ISBN: 9783959055499
Friederike Wappler (ed.): POST_MINIMAL_CONCEPTUAL_NOW, Munich 2021
English/German, 128 pages, softcover, 24 x 17,2 cm, ISBN: 978-3-88960-208-4
Sabine Maria Schmidt (ed.): Report Bilder aus der Wirklichkeit, KUNSTFORUM International, Vol. 273, March-April 2021
German, 336 pages, 24,5 x 17 cm, ISSN: 0177-3674
Ludwig Forum für Internationale Kunst Aachen (ed.): Reiseführer – Bon Voyage! Reisen in der Kunst der Gegenwart, Aachen 2021
German, 80 pages, softcover, 21 x 14,8 cm, no ISBN
Tomáš Dvořák / Jussi Parikka (ed.), Photography Off the Scale, Technologies and Theories of the Mass Image (essay by Annebella Pollen), Edinburgh 2021
English, 312 pages, softcover, 23,4 x 15,6 cm, ISBN: 9781474478816
Kunsthalle Düsseldorf (ed.): SUBJEKT und OBJEKT. FOTO RHEIN RUHR, Cologne 2020
German, 356 pages, softcover, 24 x 33 cm, ISBN: 978-3-96098-820-5
darktaxa-theoretical: noManifest, Duesseldorf and Cologne 2019
English/German, 20 pages, softcover, 27 x 21 cm, ISBN: 978-3-9821696-1-3 / ISBN: 978-39821696-0-6
Kathrin Schönegg: Fotografiegeschichte der Abstraktion, Cologne 2019
German, 400 pages, softcover, 15,5 x 23 cm, ISBN: 978-3-96098-514-3
Amador Vega / Peter Weibel et al. (ed.): DIA-LOGOS. Ramon Llull's Method of Thought and Artistic Practice, Minneapolis 2018
English, 402 pages, softcover, 17 x 25 cm, ISBN: 978-1-5179-0609-2
Kunstsammlungen der Ruhr-Universität Bochum: Museum unter Tage (ed.): Kunst & Kohle. SCHWARZ, Cologne 2018
German, 80 pages, hardcover, 24,4 x 29 cm, ISBN: 978-3-86832-465-5
Florian Ebner / Christin Müller (ed.): Farewell Photography, Biennale für aktuelle Fotografie, Cologne 2017
English/German, 256 pages, softcover, 22,5 x 29,5 cm, ISBN: 978-3-96098-217-3 / ISBN: 978-3-96098-205-0
Philipp Goldbach: Artist Portfolio (essay by Steffen Siegel), in: EIKON. International Magazine for Photography and Media Art, #96, Vienna 2016
English/German, 100 pages, softcover, 28 x 21 cm, ISBN: 978-3-902250-88-9
[pdf]
Walter Grasskamp: The Book on the Floor. André Malraux and the Imaginary Museum, The Getty Research Institute, Los Angeles 2016
English, 232 pages, hardcover, 16,8 x 23,6 cm, ISBN: 978-1-60606-501-3
Bernd Stiegler: Photographische Portraits, Wilhelm Fink Verlag, Paderborn 2015
German, 251 pages, softcover, 13,4 x 21,6 cm, ISBN: 978-3-7705-5941-1
Steffen Siegel: Belichtungen. Zur fotografischen Gegenwart, Wilhelm Fink Verlag, Munich 2014
German, 344 pages, softcover, 15,8 x 23,4 cm, ISBN: 978-3-7705-5708-0
[pdf]
BLEK #3 - Zeichnen mit Licht (text by Friedrich Tietjen), BLEK Verlag, 2013
German, 20 pages, softcover, 32,5 x 44 cm, no ISBN
ars viva 2011/12 - Sprache/language (essay by Bernd Stiegler), Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2011
English/German, 136 pages, softcover, 21 x 27,9 cm, ISBN: 978-3-7757-3269-7
[pdf]
Babette Richter (ed.): Notizen aus zwei Welten. Forschungsreisen zwischen Fakt und Fiktion (essays by Holger Otten and Ante Beneta), R&B Verlag, Cologne 2009
German, 216 pages, softcover, 13,5 x 17 cm, ISBN: 978-3-9808554-6-4
[pdf]
Echo. Neue Medien x Alte Meister, Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud (essay by Roland Krischl), Cologne 2006
German, 30 pages, softcover, 30 x 40 cm, no ISBN
[pdf]
Lilian Haberer: Philipp Goldbach DANCE FLOOR, kjubh Kunstverein e.V. Cologne, 2021. [pdf]
Inga Schneider / Internationale Photoszene Köln (ed.): Vom Zeigen und Nicht-Zeigen / On Displaying and Not Displaying, Artist Meets Archive #2, Cologne 2021.
Christina Leber (e.d.): DZ Bank Kunststiftung Förderstipendium (with a text by Christin Müller), Frankfurt a.M. 2021. [pdf]
Helga Meister: Die neue Medienkunst aus den Archiven, Rheinische Post, 17.04.2021.
SETAREH (ed.): PHILIPP GOLDBACH - Musée Imaginaire (with a text by Felix Fischer), SETAREH X, Düsseldorf 2021. [pdf]
Mikrogramme von Philipp Goldbach, in: Text + Bild. Eine Literaturzeitschrift, Duesseldorf University Press, no. 4/2021, p. 12-15.
Evelyn Vogel: Neue Ernsthaftigkeit, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 15.09.2020. [pdf]
Gregor Eggenberger: Everything is Photography (with a text by Gregor Eggenberger and Ruth Horak), Vienna 2020.
Edgar Lissel / Gabriele Jutz et al. (ed.): RESET THE APPARATUS! A Survey of the Photographic and Filmic in Contemporary Art, Berlin 2019, pp. 12, 17, 24, 104.
Kunsthalle Düsseldorf (ed.): Akademie [Arbeitstitel], Cologne 2018, 11 December 2017–07 January 2018, no. 58.
John Harten (ed.): Public Folder #3 / Golden Record, Revolver Publishing, Berlin 2017, p. 166/167.
Amador Vega (ed.): The thinking machine. Ramon Lull and the 'Ars Combinatoria', Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB, Barcelona 2016, p. 136–137.
Steffen Siegel: Spargel, Pumps und Brooklyn Bridge, in: Ulrich Raulff (ed.), Zeitschrift für Ideengeschichte, Der Wille zum Wissen, Heft X/2, Summer 2016, p. 25–40. [pdf]
Isabella Smith: Philipp Goldbach's Meditations On Changing Technology, artsy, 04.02.2016. [pdf]
Lilian Haberer: Rhythm of the Interval. Projection, Circulation and Fragmentation of Images and Words ..., in: PhotoResearcher no. 24/ 2015, p. 48–57. [pdf]
Nadine Friebe: Aufgehoben, aufgeschoben? in: Babett Forster (ed.), Wertvoll. Objekte der Kunstvermittlung, Verlag für Geisteswissenschaften, Weimar 2015 p. 87–91.
Kunstraum Alexander Bürkle. Sammeln um zu Sehen, Ege Kunst- & Kulturstiftung (ed.), Freiburg 2015, p. 143.
Marion Schürmann: Ein Wandbild aus 200.000 Einzelaufnahmen, in: Westdeutsche Allgemeine Zeitung, 27.02.2015 [pdf]
Ruth Horak: The Analogue Turn / Philipp Goldbach: Artist Statement, in: EIKON. International Magazine for Photography and Media Art, #88, Vienna 2014, p 49–64. [pdf]
Steffen Siegel: Erinnerungen an den Klang der Bilder, in: Rundbrief Fotografie - Analoge und digitale Bildmedien in Archiven und Sammlungen, Vol. 21, 2014, p 5–7.
Alexander Pühringer: aperto Philipp Goldbach. Schrift-Bilder, in: Untitled Magazine 005 / Fall 2012, p. 146. [pdf]
Isabel Zürcher: Philipp Goldbach, 'Fotografien', Gisèle Linder Gallery Basel, Kunstbulletin, no. 03/2012, p. 68. [pdf]
Brita Sachs: Bilder Malen ist jetzt auch in Bayern passé, Carol Johnssen Gallery Munich, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 26.02.2011, p. 40. [pdf]
Siegfried Zielinski / Eckhard Fürlus (ed.): "Ah Lord. Love me Passionately". Images of Bodies & Religion in the Lutz Teutloff Collection, Berlin 2009.
Jens Emil Sennewald: Afterthought, Irma Vep Lab Reims, Kunstbulletin, no. 12/2008, p. 53. [pdf]
Evelyn Pschak: Wie man Paris Hilton einsperrt, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 17.09.2007, p. 56. [pdf]
Georg Imdahl: Eine Prise Hightech. 'Echo' im Wallraf-Richartz-Museum, Kölner Stadtanzeiger, 27.10.2006, p. 30. [pdf]
Stefan Becht / Josefine Raab (ed.): gute aussichten - young german photography 2005/2006, Hamburg 2005.
Michael Althen: 'Gute Aussichten' im Museum für Fotografie Berlin, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 23.11.2005, p. 42. [pdf]
Madame Réalité, Städtische Galerie Waldkraiburg (essay by Hans-Jürgen Hafner), Waldkraiburg 2005.
Johanna Gummlich / Rheinisches Bildarchiv (ed.): Philipp Goldbach: Image Cycle, AMA #2, Cologne 2021
English/German, two booklets, 36 and 48 pages, in numbered cardboard box, 25 x 20 cm, ISBN 978-3-946770-88-6
Philipp Goldbach: Ohne Titel (Kriwet), Cologne 2019
English/German, 4 pages, softcover, 30 x 30 cm, artist publication
Philipp Goldbach: Foto/grafie. Motiv und Metapher der Schrift in der Fotografie, Paderborn 2018
German, 264 pages, softcover, 15,4 x 23,6 cm, ISBN: 978-3-7705-6308-1
Philipp Goldbach: bound to arrive as intruders (essays by Friederike Wappler, Peter Friese and Steffen Siegel), Cologne 2016
English/German, 58 pages, softcover, 20 x 25 cm, ISBN: 978-3-946770-10-7
Philipp Goldbach: Ars Lingua Universalis (text by Nina Fellmann), Annely Juda Fine Art Gallery, London 2016
English, 48 pages, online catalogue
[link]
Philipp Goldbach: Read Only Memory (essays by Jörg Daur and Steffen Siegel), Museum Wiesbaden 2014
English/German, 87 pages, softcover, 24 x 29 cm, ISBN: 978-3-89258-101-7
[pdf]
Philipp Goldbach: Blackboards and Micrographs (essay by Volker Rattemeyer), Annely Juda Fine Art Gallery, London 2010
English, 40 pages, softcover, 21 x 24,5 cm, ISBN: 1-904621-36-8
[pdf]
Philipp Goldbach: Japan-Ekphrasen, Cologne 2005
German, 72 pages, hardcover, 11,5 x 21 cm, artist publication
darktaxa-project: noPublication, Cologne 2021
English/German, 1000 pages, softcover, 28 x 21 cm, ISBN: 978-3-7533-0093-1
Julie Jones, Florian Ebner / Centre Pompidou (ed.): L’Image et son double / The Twofold Image, Leipzig 2021
English/French, 190 pages, softcover, 23,5 x 16,5 cm, ISBN 9783959055499
Friederike Wappler (ed.): POST_MINIMAL_CONCEPTUAL_NOW, Munich 2021
English/German, 128 pages, softcover, 24 x 17,2 cm, ISBN 978-3-88960-208-4
Sabine Maria Schmidt (ed.): Report Bilder aus der Wirklichkeit, KUNSTFORUM International, Vol. 273, March-April 2021, p. 90-91
German, 336 pages, 24,5 x 17 cm, ISSN 0177-3674
Ludwig Forum für Internationale Kunst Aachen (ed.): Reiseführer – Bon Voyage! Reisen in der Kunst der Gegenwart, Aachen 2021
German, 80 pages, softcover, 21 x 14,8 cm, no ISBN
Annebella Pollen, Photography’s Mise en Abyme: Metapictures of Scale in Repurposed Slide Libraries, in: Tomáš Dvořák / Jussi Parikka (ed.), Photography Off the Scale, Technologies and Theories of the Mass Image, Edinburgh 2021
English, 312 pages, softcover, 23,4 x 15,6 cm, ISBN: 9781474478816
Kunsthalle Düsseldorf (ed.): SUBJEKT und OBJEKT. FOTO RHEIN RUHR, Cologne 2020
German, 356 pages, softcover, 24 x 33 cm, ISBN: 978-3-96098-820-5
darktaxa-theoretical: noManifest, Duesseldorf and Cologne 2019
English/German, 20 pages, softcover, 27 x 21 cm, ISBN: 978-3-9821696-1-3 / ISBN: 978-39821696-0-6
Kathrin Schönegg: Fotografiegeschichte der Abstraktion, Cologne 2019
German, 400 pages, softcover, 15,5 x 23 cm, ISBN: 978-3-96098-514-3
Amador Vega / Peter Weibel et al. (ed.): DIA-LOGOS. Ramon Llull's Method of Thought and Artistic Practice, Minneapolis 2018
English, 402 pages, softcover, 17 x 25 cm, ISBN: 978-1-5179-0609-2
Kunstsammlungen der Ruhr-Universität Bochum: Museum unter Tage (ed.): Kunst & Kohle. SCHWARZ, Cologne 2018
German, 80 pages, hardcover, 24,4 x 29 cm, ISBN: 978-3-86832-465-5
Florian Ebner / Christin Müller (ed.): Farewell Photography, Biennale für aktuelle Fotografie, Cologne 2017
English/German, 256 pages, softcover, 22,5 x 29,5 cm, ISBN: 978-3-96098-217-3 / ISBN: 978-3-96098-205-0
Philipp Goldbach: Artist Portfolio (essay by Steffen Siegel), in: EIKON. International Magazine for Photography and Media Art, #96, Vienna 2016
English/German, 100 pages, softcover, 28 x 21 cm, ISBN: 978-3-902250-88-9
[pdf]
Walter Grasskamp: The Book on the Floor. André Malraux and the Imaginary Museum, The Getty Research Institute, Los Angeles 2016
English, 232 pages, hardcover, 16,8 x 23,6 cm, ISBN: 978-1-60606-501-3
Bernd Stiegler: Photographische Portraits, Wilhelm Fink Verlag, Paderborn 2015
German, 251 pages, softcover, 13,4 x 21,6 cm, ISBN: 978-3-7705-5941-1
Steffen Siegel: Belichtungen. Zur fotografischen Gegenwart, Wilhelm Fink Verlag, Munich 2014
German, 344 pages, softcover, 15,8 x 23,4 cm, ISBN: 978-3-7705-5708-0
[pdf]
BLEK #3 - Zeichnen mit Licht (text by Friedrich Tietjen), BLEK Verlag, 2013
German, 20 pages, softcover, 32,5 x 44 cm, no ISBN
ars viva 2011/12 - Sprache/language (essay by Bernd Stiegler), Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2011
English/German, 136 pages, softcover, 21 x 27,9 cm, ISBN: 978-3-7757-3269-7
[pdf]
Babette Richter (ed.): Notizen aus zwei Welten. Forschungsreisen zwischen Fakt und Fiktion (essays by Holger Otten and Ante Beneta), R&B Verlag, Cologne 2009
German, 216 pages, softcover, 13,5 x 17 cm, ISBN: 978-3-9808554-6-4
[pdf]
Echo. Neue Medien x Alte Meister, Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud (essay by Roland Krischl), Cologne 2006
German, 30 pages, softcover, 30 x 40 cm, no ISBN
[pdf]
Lilian Haberer: Philipp Goldbach DANCE FLOOR, kjubh Kunstverein e.V. Cologne, 2021. [pdf]
Inga Schneider / Internationale Photoszene Köln (ed.): Vom Zeigen und Nicht-Zeigen / On Displaying and Not Displaying, Artist Meets Archive #2, Cologne 2021.
Christina Leber (e.d.): DZ Bank Kunststiftung Förderstipendium (with a text by Christin Müller), Frankfurt a.M. 2021. [pdf]
Helga Meister: Die neue Medienkunst aus den Archiven, Rheinische Post, 17.04.2021.
SETAREH (ed.): PHILIPP GOLDBACH - Musée Imaginaire (with a text by Felix Fischer), SETAREH X, Düsseldorf 2021. [pdf]
Mikrogramme von Philipp Goldbach, in: Text + Bild. Eine Literaturzeitschrift, Duesseldorf University Press, no. 4/2021, p. 12-15.
Evelyn Vogel: Neue Ernsthaftigkeit, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 15.09.2020. [pdf]
Gregor Eggenberger: Everything is Photography (with a text by Gregor Eggenberger and Ruth Horak), Vienna 2020.
Edgar Lissel / Gabriele Jutz et al. (ed.): RESET THE APPARATUS! A Survey of the Photographic and Filmic in Contemporary Art, Berlin 2019, pp. 12, 17, 24, 104.
Kunsthalle Düsseldorf (ed.): Akademie [Arbeitstitel], Cologne 2018, 11 December 2017–07 January 2018, no. 58.
John Harten (ed.): Public Folder #3 / Golden Record, Revolver Publishing, Berlin 2017, p. 166/167.
Amador Vega (ed.): The thinking machine. Ramon Lull and the 'Ars Combinatoria', Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB, Barcelona 2016, p. 136–137.
Steffen Siegel: Spargel, Pumps und Brooklyn Bridge, in: Ulrich Raulff (ed.), Zeitschrift für Ideengeschichte, Der Wille zum Wissen, Heft X/2, Summer 2016, p. 25–40. [pdf]
Isabella Smith: Philipp Goldbach's Meditations On Changing Technology, artsy, 04.02.2016. [pdf]
Lilian Haberer: Rhythm of the Interval. Projection, Circulation and Fragmentation of Images and Words ..., in: PhotoResearcher no. 24/ 2015, p. 48–57. [pdf]
Nadine Friebe: Aufgehoben, aufgeschoben? in: Babett Forster (ed.), Wertvoll. Objekte der Kunstvermittlung, Verlag für Geisteswissenschaften, Weimar 2015 p. 87–91.
Kunstraum Alexander Bürkle. Sammeln um zu Sehen, Ege Kunst- & Kulturstiftung (ed.), Freiburg 2015, p. 143.
Marion Schürmann: Ein Wandbild aus 200.000 Einzelaufnahmen, in: Westdeutsche Allgemeine Zeitung, 27.02.2015 [pdf]
Ruth Horak: The Analogue Turn / Philipp Goldbach: Artist Statement, in: EIKON. International Magazine for Photography and Media Art, #88, Vienna 2014, p 49–64. [pdf]
Steffen Siegel: Erinnerungen an den Klang der Bilder, in: Rundbrief Fotografie - Analoge und digitale Bildmedien in Archiven und Sammlungen, Vol. 21, 2014, p 5–7.
Alexander Pühringer: aperto Philipp Goldbach. Schrift-Bilder, in: Untitled Magazine 005 / Fall 2012, p. 146. [pdf]
Isabel Zürcher: Philipp Goldbach, 'Fotografien', Gisèle Linder Gallery Basel, Kunstbulletin, no. 03/2012, p. 68. [pdf]
Brita Sachs: Bilder Malen ist jetzt auch in Bayern passé, Carol Johnssen Gallery Munich, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 26.02.2011, p. 40. [pdf]
Siegfried Zielinski / Eckhard Fürlus (ed.): "Ah Lord. Love me Passionately". Images of Bodies & Religion in the Lutz Teutloff Collection, Berlin 2009.
Jens Emil Sennewald: Afterthought, Irma Vep Lab Reims, Kunstbulletin, no. 12/2008, p. 53. [pdf]
Evelyn Pschak: Wie man Paris Hilton einsperrt, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 17.09.2007, p. 56. [pdf]
Georg Imdahl: Eine Prise Hightech. 'Echo' im Wallraf-Richartz-Museum, Kölner Stadtanzeiger, 27.10.2006, p. 30. [pdf]
Stefan Becht / Josefine Raab (ed.): gute aussichten - young german photography 2005/2006, Hamburg 2005.
Michael Althen: 'Gute Aussichten' im Museum für Fotografie Berlin, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 23.11.2005, p. 42. [pdf]
Madame Réalité, Städtische Galerie Waldkraiburg (essay by Hans-Jürgen Hafner), Waldkraiburg 2005.